M obis E lectronic S ervisni C entar d.o.o. Servisne i logističke usluge za mobilne tehnologije

Android - česta pitanja

1. Kako provjeriti šta troši bateriju telefona/tableta

Možda Vam se baterija prebrzo troši, a možda Vas jednostavno zanima koji dio Vašeg android sistema najviše troši Vašu bateriju. To možete provjeriti ovako:

Ukoliko imate stariji Android uređaj:

  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "O telefonu” (About phone)
  • izaberite "Baterija” (Battery)

Ukoliko imate noviji Android uređaj:

  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg android uređaja
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • Izaberite "Baterija” (Battery)

Na sljedećem ekranu imate detaljan pregled rada i potrošnje Vaše baterije. Vaš android Vam ovdje prikazuje kada ste telefon isključili sa punjača, tj. koliko dugo radi na bateriji, te koji dio sistema bateriju najviše troši i koliko.

Kod određenih android modela, ovdje takođe imate detaljan vremenski pregled kada je koji dio bateriju trošio i koliko, u toku dana.

Informacija koju morate da znate je da su najveći potrošači baterije:

  • jačina osvjetljenja displeja
  • 3G mreža
  • wi-fi konekcija

2. Kako podesiti jačinu osvjetljenja displeja

Bez obzira da li se radi o LCD, Super-LCD, Amoled ili Super-AMOLED tehnologiji, sigurni smo da Vaš android ima brilijantan displej. Ali taj displej nije brilijantnan pod svim uslovima – npr. ako ste na suncu, često se desi da jedva vidite sliku na Vašem ekranu. Ako želite da podesite jačinu osvijetljenosti Vašeg displeja, možete to učiniti ovako:

  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg androida
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite displej, (Display)
  • kliknite na "Osvjetljenje” (Brightness)

Sada možete izabrati nekoliko varijanti:

  • ako postoji ta opcija, izaberite "Automatsko osvjetljenje” – tada će Vaš android sam odabrati koliko da pojača, odnosno smanji jačinu displeja, u zavisnosti da li se nalazite unutra ili vani, tj. da li se android nalazi na jakom svjetlu ili u mraku.
  • ako "Automatsko osvjetljenje” ne postoji na Vašem androidu ili Vi ne želite tu opciju, onda ovdje možete "ručno” odrediti kojom jačinom će biti osvijetljen Vaš android

3. Kako uključiti ili isključiti mobilni internet na mom android uređaju

Nekada ne želite da Vaš android pristupa mobilnom internetu, bilo to iz finansijskih razloga, da Vam ne troši novac, ili iz praktičnih, kako bi, na primjer, uštedili bateriju, jer znate da Vam neće trebati mobilni internet.

Na ovaj način uključujete i isključujete mobilni internet na Vašem androidu:

  • kliknite na "Meni” dugme
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "Bežično i mreža” (Wireless and network)
  • onda izaberite "Mobilne mreže” (Mobile networks)
  • tu imate postavku koja se zove "Koristi paketne podatke” (Use packet data)

Ako je ta postavka označena, onda Vaš android može pristupati mobilnom internetu. Ako ne želite da Vaš android ima pristup 3G-u, uklonite kvakicu, i Vaš telefon neće pristupati mobilnom internetu. Naravno, na isti način, tj. ponovnim stavljanjem kvakice ćete obezbjediti da Vaš android može pristupiti mobilnom internetu.

Ukoliko namjeravate da putujete u instranstvo, a ne želite da napravite sebi dodatne troškove usljed korištenja internet saobraćaja, dovoljno je da u istom folderu podešavanja isključite opciju "Podaci u roamingu” (Data roaming)

4. Kako rasteretiti internu memoriju uređaja

Vjerovatno ste primijetili da Vam telefon nekada ne odgovara na zadate komande ili to sto ste htjeli da pokrenete ima zadršku/kašnjenje pri pokretanju. Uzrok je nedostatak radne memorije telefona. Posljedica nedostatka radne memorije telefona se manifestuje kao usporenost u radu. Čak dolazi i do problema da telefon postane neoperativan do te mjere da je jedino rjesenje skidanje baterije i ponovno pokretanje/paljenje uređaja.

Za neometan rad telefona potrebno je sve aplikacije koje se instaliraju prebaciti na MMC (ukoliko uređaj to dozvoljava, jer postoje pojedine aplikacije koje moraju biti rezidentne u radnoj memoriji uređaja), isto tako brisati povremeno "cash” memoriju. Za aplikacije koje je moguće prebaciti na MMC, postoje programi na Google play koji vam u potunosti olakšavaju i automatizuju procese. Telefoni se međusobno razlikuju po svom hardveru tako da nije pravilo da svaki telefon na tržištu radi isto.

Preporuka servisa je da se svaki smartphone/tablet restartuje na nedeljnom nivou (isključite, a zatim uključite uredjaj).

5. Kako izbrisati sve podatke i vratiti android u fabričko stanje

Često se desi da želite da formatirate Vaš telefon, obrišete sve podatke i da ga vratite u fabričko stanje. Možda želite da poklonite ili prodate Vaš android, pa ga iz tog razloga želite formatirati. A možda ste, nakon izvesnog vremena, instalirali previše aplikacija i nasnimali svega i svačega, uređaj je izgubio u brzini rada i jednostavno želite nov početak sa Vašim androidom.

U svakom slučaju, Android OS nudi jednostavan način kako da cijeli sistem vratite u prvobitno, tj. fabričko stanje. Taj proces će izbrisati sve aplikacije i sve podatke koje ste unijeli/instalirali na Vašem androidu. Isto tako će izbrisati i sve datoteke koje imate na mobilnom uređaju ili tabletu.

Prije nego što ovo učinite, preporučljivo je da, ako je imate, izvadite Vašu memorijsku karticu iz aparata. Naravno ako želite da se izbrišu podaci sa mem. kartice, ostavite je.

Napokon, kada ste spremni za formatiranje, razmislite još jednom, pošto nema povrata, i učinite sljedeće:

  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg androida
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "Privatnost” (Privacy)
  • kliknite na "Vraćanje fabrickih postavki” (Factory Data Reset)

Na sljedećem ekranu, u zavisnosti da li imate mem. karticu ili ne, biće Vam ponuđeno da izbrišete i nju.

6. Biranje mrežnog režima rada (3G <> GSM/2G)

Dešava Vam se da prilikom upotrebe uređaja, u pojedinim trenucima imate slabiju čujnost ili možda prekide u razgovoru. Moguć uzrok problema je automatsko prebacivanje uređaja sa 3G na GSM mrežu. Opcija je postavljena kao fabričko podešavanje, a preporuka je da se izbor mreže vrši po potrebi I to :

  • ukoliko Vam je potreban brz prijenos podataka/korištenje interneta – koristite 3G mrežni mod
  • ukoliko Vam se korištenje uređaja svodi na telefonski razgovor i slanje SMS – koristite GSM (2G) mrežni mod
  • izbor mrežnog moda se vrši na sljedeći način:
  • kliknite na "Meni” dugme Vašeg androida
  • izaberite "Postavke” (Settings)
  • izaberite "Više” (More)
  • izaberite "Mobilne mreže” (Mobile networks)
  • izaberite mrežni mod koji Vam je neophodan

7. Kompatibilnost SIM kartice sa uredjajem koji koristite

Ukoliko se prvi put susrećete sa Android telefonom, neophodno je da znate da svi uredjaji novije generacije koriste SIM kartice koje se napajaju naponom od 3V.

Ukoliko ipak nastavite da koristite SIM karticu sa napajanjem na 5V, velika je vjerovatnoća da ćete imati određenih problema u radu uređaja (u potpunosti ili periodično). Simptomatični kvarovi koji nastaju usljed ovakve nekompatibilnosti su:

  • uređaj ne šalje/ne prima poruke
  • uređaj ne može da ostvari poziv
  • uređaj ne može da pristupi imeniku (ukoliko su podaci smješteni na SIM kartici)
  • Kontakti
Mobis-electronic Servisni centar d.o.o. - Servisne i logističke usluge za mobilne tehnologije

Mobis-electronic Servisni centar d.o.o.Servisne i logističke usluge za mobilne tehnologije

  • Adresa:: Maršala Tita 6 , 71000 Sarajevo
  • Tel/Fax: +387 33 715 595
  • E-mail: mesc@mesc.ba

Pošaljite upit

  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/huawei-HR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/lg-HR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/nokiaCare-HR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/alcatel-HR-400x120.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/bhtelecom-partner-footerBanners.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/hteronet-partner-footerBanner.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/m-tel-partner-footerBanners.jpg
  • http://www.mesc.ba/Repository/Banners/wiko-HR-400x120.jpg